Klubová výstava Bratislava 19.8.2016

23.08.2016 13:06

 

Dňa 19.8.2016 sme sa s Yvesom a Mimi zúčastnili KV Dalmatínskeho psa v Bratislave na dostihovej dráhe v Petržalke. 

Rozhodkyňa KV bola Zeljka Halper, CRO

Pani rozhodkyňa sa snažila každého dalmatína posúdiť čo najodbornejšie, každého jedného si riadne prehliadla v pohybe, postoji. Bola veľmi prístupná a milá a snažila sa aj pomôcť handlerom a radila ako lepšie vynikne danný psík. Rozhodkyňa je dlhoročnou chovateľkou dalmatínskeho psa, vlastní chovateľskú stanicu Dalmino Kennel. Okrem psíkov sledovala aj handlerov a pokiaľ sa jej handling páčil tak handlera pochválila a pokiaľ sa jej handling nepáčil tak to vytkla. Na KV bolo prihlásených 20 dalmatínskych psov pochádzajúcich zo Slovenska, Česka, Nemecka, Maďarska. Dosť som sa obávala ako dopadneme hlavne u Mimi keďže v poslednom čase mi behá na výstavách podľa nálady buď sa nádherne predvedie v pohybe alebo sa jej nechce behať a dobre, že ju  nemusím ťahať. U Yvesa som sa nebála nakoľko on je šikovný a veľmi pekne pracuje na výstavách. A nakoniec to dopadlo tak, že Yves to pokazil a Mimi sa predviedla nádherne, vymenili si úlohy trochu. Yves nastúpil do triedy mladých spolu s Xiamom (pôvodne som chcela Xiama, ale nakoľko je s Mimi príbuzný som si to rozmyslela vyrastali s Yvesom v podstate spolu). Yvesa som ešte pred vstupom do kruhu išla vyvenčiť, malú potrebu urobil a potom si začal hľadať miesto na veľkú tak som ho nechala ale zakaždým keď vyzeralo, že si našiel miesto vhodné tak si to rozmyslel, čakala som ale už nič nehľadal si miesto. Postavili sme sa pri kruh po ohlasení juniorskej triedy sme nastúpili do kruhu za Xiamom. Nakoľko Yves má nejakú averziu na Xiama a nenávidí ho držala som sa ďalej od Xiama. Yves bol v kruhu celý nesvoj vôbec na mňa nereagoval a to stačilo, že som sa mu len prihovorila a už vrtel chvostíkom a krásne sa predvádzal ale dnes nič. V prvom momente som si myslela, že mu vadí, že je s Xiamom v kruhu.. Rozhodkyňa si ich prezerala v pohybe, postoji vedľa seba si ich postavila a išla prehmatať Xiama a potom prišla k Yvesovi išla mu pozrieť zuby a Yves zavrčal v tom momente som si myslela, že ideme z kruhu von, rozhodkyňa povedala, že niektorí rozhodcom by sa to nepáčilo trochu cúvla a pristúpila k nemu znovu už naštastie nezavrčal stále som bola v tom, že je to kvôli Xiamovi. Potom v jednom momente si Yves ľahol na zem a mala som ho problém postaviť, pravdaže našiel sa v publiku niekto škodoradostný a na prvom Yvesovom "zakopnutí" sa začal náramne baviť. Keď rozhodkyňa povedala, že nám dáva výbornú 2 bola som celá prekvapená. Napriek tomu ako vyvádzal v kruhu sa jej páčil.

Dostali sme posudok

11-mesačný s dobrou substanciou na vek, korektná hlava, pekné uši, dobrá šija, dosť predhrudia, pevný chrbát na vek, mierne šikmá krížova kosť, pekné labky, trochu voľnejšia koža pod krkom, korektný pigment, málo kontrastný.

 Keď sa nám podarilo vyjsť z kruhu lebo si znova ľahol a ani za svet pohnúť s ním keď sme vyšli z kruhu tak sa rozbehol o niečo ďalej od vchodu a prehnalo ho pritom ráno nič nejedol len pamsky v kruhu. Ale možno to bolo spôsobené tým čo vyviedol v noci - celú noc s Mimi robili hlúposti a Mimi sa dostala ku vrecu so šrotom a začala ho trhať a Yves sa pridal celé vrece roztrhali a predpokladám, že Yves sa aj tým šrotom ponúkol. Tak možno preto ho prehnalo neviem alebo stres? Boli tam aj nejakí neprajníci už len to, že sa smiali na tom o niečom svedčí. Myslím, že každý pes aj pes čo na výstavach vyhráva má určite raz za život alebo párkrát niečo keď mu nevyjde výstava a niečo podobné sa stane.

 

Po Yvesovom výstupe som bola totálne vystresovaná a to je pri Mimi najhoršia kombinácia nervózna počas vystavovania. Bála som sa, že mi odmietne klusať a budem ju musieť ťahať. Keď som s Mimi nastúpila do kruhu do triedy šampiónov napriek mojim nervom krásne pracovala krásne klusala, predvádzala sa, len trošku som ju musela v postoji napraviť ale inak sa strašne snažila. 

Posudok dostala 

2 a pol ročná, trochu veľká, silná kostra, dobre zauhlená, hlava primeraná telu, mala by mať viac bodiek na tele, hlavne, že má veľmi bodkovanú hlavu, veľmi, pekná farba tmavé oči, dobrý pohyb, trochu na úzko, dobrý temperament a handling.

A známku dostala Výborná 3, bola som celá šťastná, že pracovala takto pekne.

A tešila som sa za Xiama lebo nádherný Xiam ROYAL HERMELIN UW dostal V1, CAJC, KVM (klubový víťaz mladých). Bol to posledný CAJC ktorý potreboval na juniorského šampióna SK.

Violine Volga Royal Hermelin v triede otvorenej V2, R. CAC

Najkrajšie šteniatko výstavy sa stal Amon OFF Spotty Memories zo Slovenskej CHS

Najlepší dorast dostala fenka Ava Francesca Von Chirlitz

Klubového víťaza a BOB dostal veterán Orion BY MEDIOLANUM

Klubového víťaza a BOS dostala fenka z triedy otvorenej Dalticino Sainte Devote

 

Bonitácie sa zúčastnili 4 psy - 3 feny a 1 pes.

Na bonitáciu  museli splniť podmienky doniesť kópiu BAER testu, mať minimálne 12 mesiacov a dostať z klubovej výstavy známku výbornú alebo veľmi dobrú. Všetky zúčastnené psy dostali známku výbornú tak splnili podmienku na uchovnenie a našťastie každý zúčastnený bol zbonitovaný.

 

Lucrezia Straciatella

Violine Volga Royal Hermelin

Stories OF Dreams Alexandra Spoiled Miss

Xiam Royal Hermelin UW

 

Fotky pridám neskôr.